Friday, 28 February 2014

masterpiece


ο σουρεαλισμός μιας ονείρωξης
σε μια υπέροχη σκηνή 2,5 λεπτών

από το Blue Velvet του David Lynch
(ακούγεται το In Dreams από τον Roy Orbison)

στις εκβολές του mega..


Προηγείται στις δημοσκοπήσεις ο Σταύρος Θεοδωράκης

26 Φεβ, ’14

Pitsirikos

Αναστάτωση στο πολιτικό κατεστημένο της χώρας έχει προκαλέσει σημερινή δημοσκόπηση της GPO για το Mega. Σύμφωνα με την δημοσκόπηση της GPO, προηγείται το Ποτάμι του Σταύρου Θεοδωράκη με 65,5% και ακολουθούν η ΕΡΕ με 15,6% και η Ένωση Κέντρου με 8,3%. Στην τέταρτη θέση είναι η Δούκισσα Νομικού και ακολουθεί η Πάολα.

Σύμφωνα με την δημοσκόπηση της GPO, πιο δημοφιλής πολιτικός είναι ο Σταύρος Θεοδωράκης, ενώ στην δεύτερη θέση είναι το σακίδιο του Σταύρου Θεοδωράκη, και στην τρίτη η Λάσι.

Στο ερώτημα «ποιος θεωρείτε πως μπορεί να απειλήσει τον Σταύρο Θεοδωράκη στον δρόμο προς την πρωθυπουργία;», η πλειοψηφία απαντά «ο κακός του εαυτός», ενώ δεύτερος κυριότερος αντίπαλος του Σταύρου Θεοδωράκη είναι ο Γιώργος Οικονομέας, ένας ακόμα αδιάφθορος δημοσιογράφος του Mega, που σκέφτεται να κάνει κόμμα, για να κεφαλαιοποιήσει την αγάπη του κόσμου από την άψογη και ακέραιη στάση του απέναντι στον πλουτοκράτη Βίκτωρα Ρέστη.

Χιλιάδες Αθηναίοι έχουν μαζευτεί έξω από το σπίτι του Σταύρου Θεοδωράκη και του φωνάζουν «Σταύρο, είσαι ο πρωθυπουργός», ενώ θέλουν να τον πάρουν στα χέρια και να τον πάνε σηκωτό στο Μέγαρο Μαξίμου.

πηγή: pitsirikos

Thursday, 27 February 2014

έσπασαν τα νερά του Συστήματος...

και μπήκανε στ'αυλάκι
που χάραξε το θεοδωράκι
(ποτάμι το λέει)





Wednesday, 26 February 2014

με το ζόρι στο κλουβί με τις τρελές..

μόλις είδα το βίντεο με τον Βαλλιανάτο στον Παπαγιάννη να κάνει το τρελό outing στον Νικήτα Κακλαμάνη......

για όσους δεν γνωρίζουν την όλη φάση, ο Βαλλιανάτος σε κάποια από τις συνεντεύξεις που έδωσε τελευταία, δήλωσε ότι δεν είναι ο μόνος gay υποψήφιος για τον Δήμο Αθηναίων, αλλά υπάρχουν κι άλλοι....

σε συνέχεια αυτού ο δημοσιοκάφρος τον κάλεσε στο "δελτίο" του, για να γίνει πιο συγκεκριμένος.....

και ο Βαλλιανάτος και πήγε και έγινε!

το ότι κάποιος είναι gay, εδώ και πολλά χρόνια αποτελεί μια παντελώς άχρηστη πληροφορία για εμένα...

(για να είμαι ειλικρινής, όταν είχα μάθει για πασίγνωστο πολιτικό, οικογενειάρχη και καραπαραδοσιακό, πως "κυνηγούσε" επίμονα και για μήνες γνωστό μου gay, το είχα καταδιασκεδάσει...:)..
αλλά ήταν η περίπτωση, η εξαίρεση που επιβεβαιώνει τον κανόνα, αφού θα ορκιζόσουνα ότι ο τύπος είναι μεταξύ των άλλων και ομοφοβικός...)

παρόλα αυτά, χαίρομαι τους ανθρώπους που μη έχοντας να δώσουν λογαριασμό σε κανέναν για το πως τη βρίσκουν στο σεξ, βγαίνουν και το δηλώνουν χωρίς φόβο...και τους χαίρομαι, γιατί τους σκέφτομαι να απολαμβάνουν το σεξ χωρίς φερετζέδες και χωρίς να τους ενοχλούνε οι περιρρέουσες μικροαστικές προκαταλήψεις...

αυτό όμως, δεν σημαίνει ότι είναι και υποχρεωμένοι να την κάνουν αυτή τη γαμωδήλωση....θέλω να πω ότι αν δεν γουστάρουν να το κοινοποιήσουν, τους αναγνωρίζω το δικαίωμα να το κρύβουν και από εμένα και από την κοινωνία και από τον ίδιο τους τον εαυτό.....ποιος είμαι εγώ που θα τους "ελέγξω" για έλλειψη θάρρους και παρρησίας?

έτσι λέω εγώ....άλλοι όμως λένε αλλιώς....και νομίζουν ότι μπορούν να το παίζουν μπάτσοι στα καλαμπαλίκια του άλλου..και καλά αυτοί οι άλλοι να είναι τίποτα κομπλεξικοί κωλορατσιστές, ή τίποτα χριστιανοταλιμπάν...η καφρίλα είναι αναμενόμενη......να το κάνει αυτό όμως ο Βαλλιανάτος, που υποτίθεται ότι μάχεται για την ελευθερία της επιλογής!....είναι τουλάχιστον εξωφρενικό....

ο Βαλλιανάτος που παρεπιπτόντως κάνει κανονικά προεκλογικό αγώνα του κώλου....

και καλά να μας μιλάει για τον δικό του κώλο και τα εννιάμερά του...επιλογές (και τεχνικές διαφήμισης) είναι αυτές......αλλά να το συνεχίζει βάζοντας με το ζόρι κι άλλους στην προεκλογική παρτούζα......είναι κωλορατσισμός απ'την ανάποδη...

διαβάστε διάλογο τίγκα στις κιτρινίλες...:

-είπατε ότι είστε gay και ότι και άλλοι υποψήφιοι είναι σαν εσάς gay...ποιοι είναι οι άλλοι υποψήφιοι gay?
-Καταρχήν ο κύριος καχλα..κα..κακλαμάνης, δηλαδή πώς...τι τι χρειάζεται να πού..
-ο κύριος?
-κακλαμάνης, δε λέγεται?
-δεν το'χει πει ο ίδιος
-"δεν έχει πει ο ίδιος"?!!!...
-ο ίδιος δεν το'χει πει πουθενά..
-και απ...
-είμαι στο πολιτικό ρεπορτάζ 20 χρόνια...δεν έχει πει πουθενά ότι είναι gay...
-και πρέπει να σας το πει κάποιος δηλαδή?!!...
-..βγαίνει ως συμπέρασμα με τη μέθοδο της εις άτοπο απαγωγής? μπορεί...πάντως δεν το'χει πει..

το βίντεο:

              

η σάτιρα δεν απευθύνεται σε δούλους


Το αστείο

Pitsirikos

Κάθε φορά που ο Λάκης Λαζόπουλος επανεμφανίζεται στην τηλεόραση -εκτός από την υψηλή τηλεθέαση της εκπομπής του- ανοίγουν τρία θέματα: κάποιοι τον κατηγορούν πως δεν έχει πια κάτι να πει, κάποιοι τον κατηγορούν πως ενδιαφέρεται μόνο για την τσέπη του και κάποιοι άλλοι αναρωτιούνται πού είναι η σάτιρα και οι σατιρικοί καλλιτέχνες σε αυτή την δύσκολη εποχή.

Αν δεν σου αρέσει ο Λάκης Λαζόπουλος, μην τον βλέπεις. Δεν σε υποχρεώνει κανείς να τον βλέπεις.

Και στις μέρες μας, δεν μπορείς να πεις πως δεν έχεις εναλλακτικές πηγές διασκέδασης και ψυχαγωγίας.

Σήμερα, η παγκόσμια προσφορά θεαμάτων – με την βοήθεια του Διαδικτύου- έχει φτάσει στον ουρανό, και, ας είμαστε ειλικρινείς, όλα μαζί τα προγράμματα της ιδιωτικής τηλεόρασης στην Ελλάδα τα τελευταία 25 χρόνια έχουν μικρότερη αξία από τα έξι πρώτα επεισόδια της σειράς True Detective που παίζεται τώρα στις ΗΠΑ (και, ευτυχώς, παίζεται και στους υπολογιστές μας.)

Οπότε, δεν καταλαβαίνω γιατί οι ίδιοι άνθρωποι επί δέκα χρόνια γράφουν πόσο δεν τους αρέσει ο Λαζόπουλος. Το γράψατε μια, δυο, πέντε, φτάνει.

Κι εγώ έχω γράψει πως δεν βρίσκω τον Λαζόπουλο των τελευταίων χρόνων αντάξιο του ταλέντου του και των δουλειών που είχε κάνει στο παρελθόν –ειδικά στις δουλειές που είχε κάνει στο θέατρο- αλλά δεν νιώθω την ανάγκη να το γράφω με λύσσα κάθε εβδομάδα.

Επίσης, δεν ξεχνώ πως ο Λαζόπουλος κατάφερε κάποτε να γράψει εξαιρετικά κείμενα –κάποια είναι για ανθολόγιο-, κατάφερε να κάνει μερικές έξοχες παραστάσεις, και κατάφερε να κάνει μια ολόκληρη χώρα να χαμογελάσει με τους Δέκα Μικρούς Μήτσους.

Αυτοί που τον κατηγορούν διαρκώς, τι ακριβώς έχουν κάνει;

Επίσης, γιατί δεν έχουν απαιτήσεις από τους νέους σατιρικούς καλλιτέχνες που είναι σήμερα στην ηλικία του Λαζόπουλου όταν ξεκινούσε; Επειδή δεν τους βλέπουν στην τηλεόραση;

Μα δεν μπορεί να γίνει σάτιρα στην ελληνική τηλεόραση. Τα τηλεοπτικά κανάλια ανήκουν στους Έλληνες ολιγάρχες, οπότε αυτοί αυτομάτως εξαιρούνται από τη σάτιρα του καλλιτέχνη, ενώ καραδοκούν οι διαφημιζόμενοι -που μπορεί να αποσύρουν την διαφήμιση- και το ΕΣΡ.

Ο Λαζόπουλος δεν ξεκίνησε από την τηλεόραση. Πριν κάνει τηλεόραση, είχε κάνει εκατοντάδες χιλιόμετρα στο θεατρικό σανίδι.

Ήταν δημοφιλής στο θέατρο –στις παραστάσεις του γινόταν λαϊκό προσκύνημα-, οπότε ήταν τα τηλεοπτικά κανάλια που τον είχαν ανάγκη.

Αμφιβάλλω πολύ αν ο Λαζόπουλος θα έβρισκε θέση στην τηλεόραση αν ξεκινούσε την καριέρα του σήμερα. Ήταν πολύ αιχμηρός για τα σημερινά τηλεοπτικά δεδομένα.

Το αν ο Λαζόπουλος ενδιαφέρεται μόνο για την τσέπη του το ξέρει ο ίδιος. Πάντως, σε μια κοινωνία που σχεδόν όλοι ενδιαφέρονται μόνο για την τσέπη τους, δεν καταλαβαίνω ποιοι είναι αυτοί που κατηγορούν τον Λαζόπουλο γι’ αυτό.

Σε αυτούς που αναρωτιούνται πού είναι η σάτιρα και οι σατιρικοί καλλιτέχνες τώρα που η κοινωνία τους έχει ανάγκη, θα έλεγα πως κάνουν πολύ μεγάλο λάθος.

Μια χρεοκοπημένη κοινωνία δεν έχει ανάγκη από σάτιρα. Έχει ανάγκη από Δικαιοσύνη.

Μια χώρα που έχει στη Βουλή της νεοναζιστές δεν έχει ανάγκη από σάτιρα. Έχει ανάγκη από Δημοκρατία.

Όταν μια χώρα έχει χρεοκοπήσει και οι πολίτες της χώρας έχουν ψηφίσει και έχουν κάνει ξανά κυβέρνηση τα δυο κόμματα που οδήγησαν την χώρα στην χρεοκοπία, δεν είναι οι πολιτικοί που πρέπει να γίνουν αντικείμενο σάτιρας αλλά οι πολίτες.

Τι να σατιρίσει ο σατιρικός καλλιτέχνης, όταν οι πολίτες έχουν αποφασίσει πως θέλουν να είναι δούλοι;

Η σάτιρα απευθύνεται σε ανθρώπους που θέλουν να ζουν ελεύθεροι. Όχι σε ανθρώπους που θέλουν να είναι σκλάβοι.

Άλλωστε, δεν λείπουν μόνο οι σατιρικοί καλλιτέχνες από την Ελλάδα σήμερα. Λείπουν οι δημιουργοί, οι συνθέτες, οι συγγραφείς, οι ποιητές, λείπουν όλοι. Και, κυρίως, λείπουν οι πολίτες.

Έχω γράψει ξανά πως η χρεοκοπία γύρισε τον καθρέφτη στην ελληνική κοινωνία και είπε στους πολίτες «αυτοί είστε».

Για δυο τουλάχιστον δεκαετίες ζήσαμε σε μια κοινωνία που πίστευε πως είναι η καλύτερη και αποτελείται από τους καλύτερους –αν και αυτό δεν δικαιολογούταν από πουθενά-, ενώ είδαμε εκατομμύρια ελληνικές σημαίες να σηκώνονται χωρίς κανένα απολύτως λόγο.

Στην περίπτωση της χώρας μας, μεγάλο μερίδιο στα βέλη της σάτιρας έχουν πια και οι πολίτες.
 
Είναι λογικό η σάτιρα να παρουσιάζεται άσφαιρη και χλιαρή, όταν παραβλέπει το γεγονός πως οι πολίτες επιλέγουν συνειδητά διεφθαρμένους πολιτικούς.

Οι Έλληνες, όμως, δεν έχουν ανάγκη τη σάτιρα, για να εντοπίσουν σήμερα το αστείο.

Όταν οι άλλοι γελούν και εσύ δεν ξέρεις γιατί γελάνε, μην ψάχνεις να βρεις πού είναι το αστείο.

Το αστείο είσαι εσύ.

πηγή: pitsirikos

Monday, 24 February 2014

οι υπόλοιποι τομπούλο


«Βασανίζουν» ασθενείς με σοβαρές παθήσεις

Φανταστείτε έναν ασθενή που κάνει θεραπεία για την αντιμετώπιση όγκου, με ένα ακριβό φάρμακο, και κατοικεί σ’ ένα χωριό της Σητείας του νομού Λασιθίου στην Κρήτη. Μέχρι τώρα, ο ασθενής αυτός πήγαινε στο γιατρό του, του έγραφε το φάρμακο και επειδή τα φαρμακεία δεν φέρνουν αυτά τα ακριβά φάρμακα, πήγαινε στο ειδικό σημείο διάθεσης φαρμάκων υψηλού κόστους που υπήρχε στη Σητεία (υπήρχαν 50 σε όλη την Ελλάδα, πέρα από τα φαρμακεία του ΕΟΠΥΥ) και έπαιρνε το φάρμακό του. Αν το φάρμακο δεν υπήρχε, ερχόταν την επομένη ή τη μεθεπομένη.

Με το κλείσιμο των 50 σημείων διάθεσης φαρμάκων υψηλού κόστους, ο ασθενής αυτός είναι αναγκασμένος να μεταβεί ο ίδιος ή άνθρωπος του συγγενικού του περιβάλλοντος στο Ηράκλειο, ώστε να πάρει το φάρμακό του από το Φαρμακείο του ΕΟΠΥΥ, που είναι το μοναδικό που υπάρχει στην Κρήτη.

Ομως δεν φτάνει αυτή η ταλαιπωρία. Πλέον ο ασθενής αυτός, όπως και χιλιάδες άλλοι ασθενείς με σοβαρές παθήσεις σε όλη την Ελλάδα, θα πρέπει να πάει στην Αθήνα (ή τη Θεσσαλονίκη) για να του γράψουν το φάρμακο, το οποίο μέχρι τώρα έπαιρνε με ηλεκτρονική συνταγογράφηση από το γιατρό που τον παρακολουθούσε.

Κάποια στιγμή ανακοινώθηκε ότι τα φάρμακα υψηλού κόστους δε θα χορηγούνται από τους γιατρούς, αλλά από ειδικές επιτροπές που θα συγκροτηθούν. Για να μη γίνονται κομπίνες, υποτίθεται. Κομπίνες, όμως, μ’ αυτά τα φάρμακα δεν μπορούν να γίνουν. Οι ασθενείς που τα παίρνουν πάσχουν από σοβαρές παθήσεις, έχουν περάσει από νοσοκομεία και τους έχει χορηγηθεί η θεραπεία με αυτά τα φάρμακα. Αλλωστε, το γεγονός ότι αυτά τα ακριβά φάρμακα δεν τα διαθέτουν τα ιδιωτικά φαρμακεία, αλλά μόνο τα φαρμακεία του ΕΟΠΥΥ, αποτελεί την καλύτερη απόδειξη του ότι δεν προσφέρονται για κομπίνες, παρεμπόριο κτλ.

Ολοι θεώρησαν ότι σε κάθε κρατικό νοσοκομείο θα συγκροτηθεί μια επιτροπή, οπότε ο ασθενής δε θα χρειάζεται να ταλαιπωρείται ιδιαίτερα για να του γράψει ο γιατρός το φάρμακό του. Οσοι σκέφτηκαν με την κοινή λογική έπεσαν τραγικά έξω. Με απόφαση που υπέγραψε στις 21 Φλεβάρη ο υπουργός Υγείας Σπυρίδων-Αδωνις Γεωργιάδης (αρ. πρωτ. ΔΥ1δ/Γ.Π.οικ. 16883), ιδρύονται μόνο δύο επιτροπές στον ΕΟΠΥΥ «για φάρμακα που δεν κυκλοφορούν στην Ελλάδα και για φάρμακα υψηλού κόστους ειδικών παθήσεων»! Μία επιτροπή ιδρύεται στην Αθήνα και θα καλύπτει το μεγαλύτερο μέρος της χώρας (Αττική, Στερεά Ελλάδα, Πελοπόννησο, Νησιά Ιονίου, Νησιά Αιγαίου, Κρήτη) και μία επιτροπή ιδρύεται στη Θεσσαλονίκη και θα καλύπτει την υπόλοιπη χώρα (Θεσσαλία, Ηπειρο, Μακεδονία, Θράκη).

Για να πάρει το φάρμακό του ένας ασθενής που ακολουθεί συγκεκριμένη αγωγή με ένα ακριβό φάρμακο, θα πρέπει να περάσει από μία από τις δύο επιτροπές. Στην υπουργική απόφαση δεν διευκρινίζεται αν θα απαιτείται η αυτοπρόσωπη παρουσία του ασθενούς στην επιτροπή, όμως στην πράξη αυτό θα γίνεται. Προκειμένου να αποφύγει τη γραφειοκρατική καθυστέρηση, η οποία θα θέτει σε κίνδυνο την ομαλή συνέχιση της θεραπείας του, ο ασθενής θα αναγκάζεται να πηγαίνει στην Αθήνα ή τη Θεσσαλονίκη για να διεκπεραιώσει το αίτημά του. Να του ξαναγράψουν το φάρμακό του, δηλαδή, δεδομένου ότι παίρνει μία συσκευασία τη φορά, που φτάνει συνήθως για ένα μήνα.

Πρόκειται κυριολεκτικά για βασανιστήριο των ασθενών αυτών, οι οποίοι κατά κανόνα πάσχουν από σοβαρές παθήσεις. Αντί οι ταλαιπωρημένοι αυτοί άνθρωποι, οι οποίοι στην πλειοψηφία των περιπτώσεων ανησυχούν για την ίδια τη ζωή τους, να διευκολύνονται στη λήψη του φαρμάκου τους με τον πιο απλό τρόπο (συνταγογράφηση από το γιατρό τους και παραλαβή του φαρμάκου από ένα σημείο που θα βρίσκεται στα όρια της επαρχίας που κατοικούν), μπαίνουν σε μια αφόρητη ταλαιπωρία.

Αυτό το βασανιστήριο των ασθενών με σοβαρές παθήσεις δεν πρέπει να περάσει. Πρέπει ο ανεκδιήγητος υπουργός Υγείας, ο γνωστός για τον κυνισμό και την αναλγησία του (και όχι μόνον), να υποχρεωθεί να πάρει αμέσως πίσω την επαίσχυντη απόφασή του και οι ασθενείς να εξακολουθούν να παίρνουν τα φάρμακα υψηλού κόστους όπως τα έπαιρναν μέχρι τώρα (με την άμεση επαναλειτουργία και των 50 σημείων διάθεσης που έκλεισαν).

πηγή: ΚΟΝΤΡΑ

το ντου που δεν έγινε..

«Ντου» της Ελένης Λουκά στην τρόικα

Μιχάλης Λαγάνης

Θύμα των γνωστών «δυναμικών» παρεμβάσεων της Ελένης Λουκά έπεσε και η τρόικα, έξω από το υπ. Οικονομικών στο Σύνταγμα, το απόγευμα της Δευτέρας.

Η Ε.Λουκά που κατά καιρούς έχει «πιάσει στον ύπνο» ρεπόρτερ και πολιτικούς εισβάλλοντας στα πλάνα ωρυόμενη, περίμενε τα τεχνικά κλιμάκια της τριμερούς να φτάσουν έξω από το ΥΠΟΙΚ όπου είχαν συνάντηση με τι οικονομικό επιτελείο της κυβέρνησης και στη συνέχεια προσπάθησε να τους πλησιάσει φωνάζοντας «έξω οι Γερμανοί».

Από το σημείο την απομάκρυναν 3 άνδρες των ΜΑΤ.
           

Sunday, 23 February 2014

ο τρελός με το σεσουάρ


Ο Τζορτζ Μπους λέει ότι μιλάει με το Θεό κάθε μέρα, και οι χριστιανοί τον λατρεύουν γι’ αυτό. Αν ο Τζορτζ Μπους έλεγε ότι μιλά με το Θεό μέσα από το πιστολάκι για τα μαλλιά του, θα σκεφτόντουσαν πως είναι τρελός. Αδυνατώ να αντιληφθώ πώς η προσθήκη ενός σεσουάρ το καθιστά αυτό πιο παράλογο.

Sam Harris

Saturday, 22 February 2014

συντονισμός και εναρμόνιση

Κατακλείδα έως όποτε..

Posted on February 20, 2014

Γιάννης Μακριδάκης
 
Ενώ οι προεκλογικές διαδικασίες για τις δημοτικές, περιφερειακές και ευροεκλογές συνεχίζονται καθημερινά με ολοένα αυξανόμενη την παρουσία τους στη ζωή μας, ξεκινήσαμε τις ανοιξιάτικες σπορές.

Τα πρώτα φυντάνια έχουν ξεφυτρώσει μέσα στα σπορεία, οι πρώτοι σβόλοι έπεσαν στο χωράφι, η ξινίθρα του χειμώνα αφαιρέθηκε αλλού κατά βούλησιν και αλλού δια χειρουργικής επεμβάσεως λόγω της γειτνίασής της με κάποια ανεπτυγμένα φυτά μας, κάπου δεν αγγίχτηκε καθόλου αφού η συγκαλλιέργεια επετεύχθη και η όποια διατάραξη της ισορροπίας μόνο ζημιά μπορούσε να προξενήσει.

Διαδικασία ξεχορταριάσματος εδώ και μέρες γονατισμένος στη γη ο άνθρωπος. Για να νιώσει ο αδαής και ανόητος αλαζόνας ότι, παρά τις βεβαιότητές του, είναι άπειρο το ένα τετραγωνικό εκατοστό της γης.

Θα συνεχίσουμε για όλο το διάστημα της άνοιξης να σπέρνουμε σε σπορεία και απευθείας στη γη, δεκάδες είδη φυτών ώστε να κερδίσουμε ακόμη περισσότερο χώρο απ’ τα λεγόμενα ζιζάνια. Αυτό σημαίνει ότι θα συνεχιστεί για όσο πάει η σιωπή και η αποχή από γραψίματα, επικοινωνία και εκδηλώσεις, ενδεχόμενες δε επισκέψεις στην Αθήνα περνούν μόνον ως σκέψεις ανατριχιαστικές από το μυαλό. Χίλια ευχαριστώ σε σας που προτείνετε και προσκαλείτε αλλά δεν δύναμαι, είναι παράδεισος η φύση και οι φυτοκοινωνίες πρόκληση, αμαρτία και ύβρη να τις απαρνιέται κανείς έστω και για λίγες μέρες όταν μπορεί να μην το κάνει.

Και επειδή η πολιτική είναι καθημερινή στάση ζωής και οι επίδοξοι πολιτικοί μας προ(σ)καλούν, ας διώχνουμε από δίπλα μας σαν μύγες ενοχλητικές τους δήθεν ρεαλιστές, εκείνους που θεωρούν το φτιαχτό σύστημα των καταναλωτών ρεαλιστικό και ουτοπία το αυθύπαρκτο, το οικοσύστημα με όλα τα πλάσματά του. Ας γυρνάμε την πλάτη σε όσους συνεχίζουν υπερφίαλοι την στρεβλή των ανθρώπων πολιτική της σύγκρουσης με το οικοσύστημα αντί την αλλαγή πορείας και την προώθηση της συμβίωσης και της συνεργασίας μας με όλα τα άλλα πλάσματα που συναποτελούν τον κόσμο μας.

Ας έχουμε στον νου μας ότι μόνη ανάπτυξη που υφίσταται είναι η αβίαστη φυσική και η μόνη οικονομία, αυτή του οικοσυστήματος, της φύσης.

Ας δούμε επιτέλους το ξεκάθαρο. Ότι κάθε επέμβαση εκβιαστική επί των φυσικών ρυθμών και νόμων έχει μόνο δυσμενείς συνέπειες μακροπρόθεσμα, οι οποίες δια μέσου των χαοτικών δυνάμεων και δυναμικών που δημιουργούν και κρατούν κάθε στιγμή σε ισορροπία το οικοσύστημα, πολλαπλασιάζονται και επιστρέφουν ξανά στην ανθρωπότητα ως πληγές και θάνατος.

Ας συμμετέχουμε λοιπόν σε πολιτικές ομάδες και συνδυασμούς, και όπου δεν υπάρχουν ας κάνουμε προσπάθειες να τις οργανώσουμε, οι οποίες να απαρτίζονται από ανθρώπους και όχι από άτομα καταναλωτές, ανθρώπους που έχουν την ικανότητα την διανοητική και την συναισθηματική νοημοσύνη να ξεχωρίζουν σαφώς το σύστημα ως υποσύνολο από το οικοσύστημα ως γενικό σύνολο, και να έχουν στόχο σαφή την αναστροφή της πορείας της ανθρωπότητας, μιας πορείας που βαδίζει εδώ και αιώνες, αλλά την σύγχρονη εποχή ολοταχώς πλέον, στην πλήρη υποκατάσταση του οικοσυστήματος από το χρηματοπιστωτικό σύστημα, του ανθρώπου από τον καταναλωτή, οτιδήποτε φυσικού από την κατανάλωση, με άμεση συνέπεια αυτής της πορείας τον αφανισμό όλων των φυσικών πλασμάτων και την εξάντληση κάθε πόρου φυσικού λόγω της πολιτικής της μη ευθύνης με την οποίαν πορεύεται στην καθημερινότητά του το κάθε άτομο καταναλωτής.

Ας έχουμε εμπιστοσύνη απόλυτη στο Χάος το δημιουργικό και εξισορροπιστικό της φύσης, ας ζούμε ο καθένας μας προσωπικά, όχι ατομικά όπως λένε οι καταναλωτές, ως φυσικά πλάσματα εντός του κύκλου της ζωής και όχι ξεκομμένοι από αυτόν, ας αφοδεύουμε ζωή στη γη ζώντας κοντά της, πατώντας την καθημερινά, τρώγοντας ζωντανές τροφές και όχι νεκρές που είναι και πηγές ασθενειών εκτός όλων των άλλων, ας σταματήσουμε να βαυκαλιζόμαστε πως είμαστε προοδευμένοι, σπουδαγμένοι και πολιτισμένοι ενώ την ίδια στιγμή τρώμε σκουπίδια και παράγουμε σκουπίδια, φτιάχνουμε χημικά κορμιά και αφοδεύουμε χημικά κόπρανα, σταματούμε τον κύκλο της ζωής όλης της φύσης με το κορμί μας το άθλιο, το άτομό μας το καταναλωτικό γρανάζι, αντί να συμβάλουμε στην αέναη αναγέννησή του και φυσικά πεθαίνουμε από ασθένειες που έρχονται ως συνέπειες ολοένα και πιο τρομακτικές του φαύλου κύκλου των επεμβάσεών μας επί της γης και του οικοσυστήματος. Είναι το μόνο φυσικό πια να πεθαίνουμε αφύσικα, ο χημικός ο θάνατος.

Ας ξαναφέρνουμε λοιπόν τον εαυτό μας στη φυσική του υπόσταση, ας γίνουμε ξανά ο καθένας από μας άνθρωπος και μόνο έτσι θα αλλάξουμε τον κόσμο.

Αυτά. Έτσι ως κατακλείδα. Διότι η λογοτεχνία δεν είναι πια της εποχής, όπως αντιλαμβάνομαι και νιώθω ίσως ούτε εγώ, γι’ αυτό..
 

Friday, 21 February 2014

Επικός ο Πάνος ο χωρατατζής

 Νέοι δρόμοι στo Stand Up Comedy άνοιξαν χτες από τον κατεξοχήν αρμόδιο, τον λατρευτό Υπουργό Πολιτισμού Πάνο Παναγιωτόπουλο :)

Χθες το πρωί 20 Φεβρουαρίου 2014 ο Υπουργός Πολιτισμού και Αθλητισμού Πάνος
Παναγιωτόπουλος άνοιξε τις εργασίες του Συνεδρίου "Χρηματοδοτώντας τη δημιουργικότητα", στο πλαίσιο της ελληνικής προεδρίας της Ε.Ε στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών. Το συνέδριο αυτό έχει ιδιαίτερη σημασία γιατί αποτυπώνει την Ευρωπαϊκή πολιτιστική πολιτική των ερχόμενων δεκαετιών. Δεν προσκλήθηκε ωστόσο ούτε ένας καλλιτέχνης ως ομιλητής, και η ανακοίνωση του Συνεδρίου δεν κοινοποιήθηκε ευρέως.

Με πρωτοβουλία της Κίνησης Μαβίλη, καλλιτέχνες από διαφορετικά πεδία παρευρέθηκαν στο Συνέδριο και, αισθανόμενοι ότι χλευάζεται η ίδια η έννοια του πολιτισμού, δήλωσαν την αντίθεσή τους, γελώντας. Η αντίδραση του Υπουργού Πολιτισμού ήταν αποκαλυπτική.

                       

ο δημοσιογράφος και το παρακράτος στην κυριολεξία τους

Διώξεις σε δύο της ΕΥΠ για το σχέδιο εξόντωσης του Βαξεβάνη

21 Φεβρουαρίου 2014

Ο πράκτορας της ΕΥΠ και πρώην διευθυντής κατασκοπείας, Κώστας Αγγελάκης και ο συνεργάτης του, Σοφοκλής Κουκουλίτσιος, είναι, σύμφωνα με την Εισαγγελία Αθηνών, οι ηθικοί αυτουργοί για το σχέδιο ηθικής και βιολογικής εξόντωσης του δημοσιογράφου Κώστα Βαξεβάνη που ξεκίνησε με τη δημοσίευση πλαστών αποδείξεων της ΕΥΠ, με τις οποίες ο εκδότης του HOT DOC εμφανιζόταν ως μισθοδοτούμενος από την Υπηρεσία.

Μετά από έρευνα της δημοσιογραφικής ομάδας του HOT DOC που διήρκεσε οκτώ μήνες, συγκεντρώθηκαν στοιχεία με βάση το οποία ξεκίνησε αστυνομική έρευνα και τελικώς ασκήθηκαν διώξεις.

Τον Μάιο του 2012 το HOT DOC είχε δημοσιεύσει μια μεγάλη έρευνα που αποκάλυπτε σκάνδαλα των Τραπεζών και την λειτουργία των τραπεζιτών μέσα από ένα δίκτυο απάτης και υπεξαιρέσεων που περιλάμβανε offshore εταιρίες. Την ημέρα που το περιοδικό βγήκε στα περίπτερα, το blog Fimotro, του Γιάννη Παπαγιάνη, δημοσίευσε μια πλαστή απόδειξη της ΕΥΠ, που εμφάνιζε τον Κώστα Βαξεβάνη να εισπράττει από την Υπηρεσία 50.000 ευρώ ως "αμοιβή εξαμήνου". Η ίδια μέθοδος είχε χρησιμοποιηθεί και εναντίον του δημοσιογράφου Βασίλη Χήτου, υποψήφιου των Ανεξάρτητων Ελλήνων, λίγο πριν τις εκλογές. Ο υποψήφιος βουλευτής εμφανίστηκε επίσης να εισπράττει από την ΕΥΠ με δημοσίευση απόδειξης από την εφημερίδα "Ελεύθερος Τύπος".

Ο Κώστας Βαξεβάνης συνέδεσε από την πρώτη στιγμή την δημοσίευση της πλαστής απόδειξης, με την προσπάθεια αποδόμησής του εξαιτίας των αποκαλύψεων για τις Τράπεζες. Την ίδια περίοδο, το Fimotro έκανε δημοσιεύματα που εμφάνιζαν τον δημοσιογράφο του Reuters Στήβεν Γκρέι, ο οποίος έκανε αποκαλυπτικά δημοσιεύματα για την Τράπεζα Πειραιώς, ως απεσταλμένο μυστικών υπηρεσιών που ήθελαν να χτυπήσουν τις ελληνικές Tράπεζες και την ελληνική Οικονομία.

Επιχείρησαν να τον εξοντώσουν

Στις 9 Σεπτεμβρίου του 2012, πέντε άτομα, εισέβαλαν στο σπίτι του δημοσιογράφου Κώστα Βαξεβάνη, στήνοντάς του καρτέρι. Ο Βαξεβάνης τους αντιλήφθηκε και ειδοποίησε την αστυνομία η οποία δεν κατάφερε να τους συλλάβει. Τις επόμενες ημέρες η ΕΛΑΣ υποβάθμισε την ενέδρα σε απόπειρα διάρρηξης και δεν κάλεσε αρχικώς κανέναν μάρτυρα από όσους είδαν το περιστατικό να καταθέσει. Μόνο όταν το θέμα έφτασε στη Βουλή, κλήθηκαν οι μάρτυρες.

Μερικές μέρες μετά την ενέδρα, μια γυναίκα εμφανίστηκε στο HOT DOC και αποκάλυψε πως δούλευε για μια ομάδα υπαλλήλων της ΕΥΠ, οι οποίοι είχαν νοικιάσει γραφεία κοντά στα γραφεία του HOT DOC και έχοντας πάρει εντολή από τραπεζίτες, σχεδίαζαν να εξοντώσουν αρχικώς ηθικά και στη συνέχεια βιολογικά τον Κώστα Βαξεβάνη αλλά να συκοφαντήσουν και άλλους δημοσιογράφους οι οποίοι χαρακτηρίζονταν "εχθρικοί".

Αποκάλυψε πως η ίδια με εντολή του πράκτορα της ΕΥΠ Κώστα Αγγελάκη και του συνεργού του Σοφοκλή Κουκουλίτσιου, έφτιαξε πλαστές αποδείξεις που εμφάνιζαν τους δημοσιογράφους ως χρηματοδοτούμενους από την ΕΥΠ και τις διοχέτευσαν σε φιλικούς τους δημοσιογράφους για αξιοποίηση. Μια σειρά φωτοτυπιών με πλαστές αποδείξεις στάλθηκαν στην ΕΣΗΕΑ, ενώ άλλες μεμονομένα στον συγκρότημα του Κουρή.

Η αποκάλυψη της αλήθειας

Η γυναίκα που έκανε τις αποκαλύψεις δέχθηκε να κάνει επίσημη γραφολογική εξέταση που απέδειξε πως έλεγε την αλήθεια, ήταν δηλαδή η πλαστογράφος. Τα στοιχεία όλα κατατέθηκαν επίσημα στην Εισαγγελία. η μάρτυρας κατέθεσε και επισήμως μπαίνοντας σε πρόγραμμα προστασίας μαρτύρων.

Η έρευνα της Αστυνομίας οδήγησε σε μια ομάδα ατόμων που πραγματικά είχε νοικιάσει διαμέρισμα με κρύπτες κοντά στα γραφεία του HOT DOC.

Μία ακόμη από τις επιχειρήσεις της ομάδας ήταν η προσπάθεια συκοφάντησης της Αγγελικής Αγούλου, πρώην διευθύντριας υποκαταστήματος της Τράπεζας Πειραιώς στη Ζάκυνθο, η οποία είχε καταθέσει στον Εισαγγελέα Οικονομικού Εγκλήματος Πεπόνη, στοιχεία για την Τράπεζα. Η ομάδα θα έβαζε ναρκωτικά σε κατάστημα της οικογένειας Αγούλου τα οποία στη συνέχεια θα ανακάλυπτε η αστυνομία παρουσία μάλιστα καναλιών, για να αχρηστευθεί η Αγγελική Αγούλου ως μάρτυρας. Τα στοιχεία που κατέθεσε το HOT DOC, ερευνήθηκαν από την Αστυνομία και τελικώς ο Κώστας Αγγελάκης και ο Σοφοκλής Κουκουλίτσιος, παραπέμπονται να δικαστούν και γι’ αυτή την υπόθεση.

Το κομμάτι που αφορά την ενέδρα στο σπίτι του Κώστα Βαξεβάνη είναι ακόμη σε έρευνα.

Ποιος είναι ο Κώστας Αγγελάκης

Είναι σημαντικό πως ο Αγγελάκης χρησιμοποιεί και σε αυτές τις υποθέσεις, όπως και σε άλλες που αφορούν κατηγορίες εναντίον του για κατασκοπεία, συστηματικά ως μάρτυρα τον πρώην διοικητή της ΕΥΠ και πρώην βουλευτή του ΛΑΟΣ Γιάννη Κοραντή, επίσης υπόδικο για την προμήθεια υπερτιμολογημένων συστημάτων από την ΕΥΠ.

Ο Κώστας Αγγελάκης ήταν υπεύθυνος κατασκοπείας την εποχή που εμφανίστηκε το σχέδιο δολοφονίας του Κώστα Καραμανλή, το οποίο όπως έχει αποκαλύψει το HOT DOC, ήταν ουσιαστικά μια επιχείρηση ροκανίσματος μυστικών κονδυλίων που ενορχηστρώθηκε στο εσωτερικό της ΕΥΠ.

Ο Αγγελάκης μετά τις διαδικασίες που ξεκίνησαν εναντίον του, εμφανίστηκε σε ανακριτές ως πληροφοριοδότης για "μεγάλες υποθέσεις κατασκοπείας" χρησιμοποιώντας ως μάρτυρες την ομάδα της ΕΥΠ η οποία δρούσε υπό τις εντολές του και είναι υπόδικη σε πολλές υποθέσεις.

Τη χρήση των πλαστών αποδείξεων από την ομάδα Αγγελάκη, φαίνεται πως γνώριζαν οι σύμβουλοι του Σαμαρά. Ένας από αυτούς μάλιστα τις επεδείκνυε σε ξένους δημοσιογράφους την περίοδο που αυτοί ρωτούσαν για τη σύλληψη του Κώστα Βαξεβάνη μετά την αποκάλυψη της λίστας Λαγκάρντ.

Για την υπόθεση της πλαστής απόδειξης παραπέμπεται να δικαστεί και ο δημοσιογράφος Γιάννης Παπαγιάννης.

από δύο πέτρες

όπως ο μυτερός βράχος στην ακτή που καρτερεί να ξαναγίνει φλόγα
ο γλάρος που αρνείται την έννοια του σπισιμού 
Δε θέλω να φανώ υπερβολικός αλλά περπατώντας σε μια έρημη παραλία διαπίστωσα πως όταν περιπλανιέμαι στην πόλη κοιτώ τον κόσμο από δυο κουρασμένα μάτια με λίγη μυωπία. Όταν περιπλανιέμαι στην εξοχή τα δεδομένα που λαμβάνω αντιστοιχούν σε περίπου εννιά υγιή μάτια. Για παράδειγμα, βλέποντας τη σκηνή της φωτογραφίας μπροστά μου, δεν ενδιαφέρθηκα να παρατηρήσω δύο υποκείμενα του ίδιου είδους που βρίσκονται πλάτη με πλάτη. Αυτό που είδα ήταν δύο ράμφη να βρίσκονται face to face. Κι αυτή η αντικριστή ομοιότητα στην κοψιά μεταξύ ράμφους και βράχου με έκανε για αρκετή ώρα να αναρωτηθώ αν η μύτη του βράχου μιμήθηκε εξελικτικά το ράμφος του γλάρου ή το αντίθετο. Ποια είναι δηλαδή η μορφή που επιβλήθηκε στο περιεχόμενο;

Μπορεί να μη βρήκα την απάντηση, έφτασα όμως σε ένα συμπέρασμα. Και το συμπέρασμα είναι οριστικό. Η Αθήνα πρέπει να ισοπεδωθεί. Απ' άκρη σ' άκρη. Βιώνουμε τη στιγμή που η φόρμα επιβλήθηκε και δέσμευσε το περιεχόμενό της. Το όριο απ' όπου θα μπορούσε να υπάρξει επιστροφή ξεπεράστηκε. Το οικοδομικό σχήμα διαμορφώνει απόλυτα τους ανθρώπους εντός του. Κάθε σκέψη μας σχηματοποιείται de facto από το καλούπι του εκτρώματος που μας περιβάλλει. Η φαντασία μας έχει γίνει μπετόν. Οι κινήσεις μας υπακούν ανακλαστικά στις πινακίδες σήμανσης των δρόμων. Η διάθεση αυτονομίας μας εξαντλείται στην αυτόνομη θέρμανση της πολυκατοικίας. Η ταξική μας ανάλυση δίνει συγχαρητήρια στην (παμπόνηρη εκ γενετής) στέγη γραμμάτων και τεχνών επειδή διακόσμησε την πρόσοψή της με φωτογραφίες των εργατών καθώς την έχτιζαν. Όσο για τη στάση του σώματός μας, βρισκόμαστε μονίμως σκυφτοί να περπατάμε στο στενό διάδρομο της σκαλωσιάς στα πεζοδρόμια. Από δω και στο εξής, κάθε ριζοσπαστική θεώρηση που επιβιώνει μέσα στην πόλη είναι ιδιοτελής και ρεφορμιστική αν δεν απαιτεί την ολοσχερή καταστροφή της.

Δε θέλω όμως να φανώ υπερβολικός. Υπάρχουν δυο τοποθεσίες στην πόλη που τις αγαπώ πολύ. Η πρώτη βρίσκεται στον Πειραιά. Εκεί, υπάρχει ένα σημείο λίγο πριν φτάσεις στο λιμάνι, όπου βλέπεις τον ψηλό αφύσικο πύργο να βγάζει από τη στέγη του καπνούς. Όπως σαλπάρει το καράβι για την Κρήτη δημιουργεί με το φουγάρο του έναν όμορφο αντικατοπτρισμό. Το άλλο σημείο δε βρίσκεται στην Αθήνα αλλά την αφορά. Όταν κοιτά κανείς την πόλη, κατά τη δύση του ηλίου, από το απέναντι βουνό της Σαλαμίνας, βλέπεις τις πύρινες αντανακλάσεις που δημιουργούνται κατά τόπους σε θερμοσίφωνες και σε γυάλινες προσόψεις κτιρίων. Και νομίζεις ότι είναι μικρές πύρινες εστίες που πρόκειται σε λίγο να φουντώσουν και να κάνουνε όλη την πόλη στάχτη.

Κι αν σε τρομάζει η φωτιά θα ήθελα να σου πω τώρα μια μικρή ιστορία. Δε θέλω να φανώ υπερβολικός αλλά η ιστορία αυτή όντως συνέβη πριν τρία εκατομμύρια χρόνια κι ας λένε πως την έβγαλα απ' το μυαλό μου. Και είναι όντως ιστορία, παρόλο που την περίοδο που έλαβε χώρα οι αρχαιολόγοι την ονομάζουν προϊστορία. Εκεί λοιπόν υπήρχε ένα μοναχικό παιδί που το αποκαλούσαν τρελό και όλοι το κορόιδευαν. Όμως αυτό ποτέ του δεν πείραξε κανέναν. Ούτε και μίλαγε καθόλου. Το μόνο που έκανε ήταν να μαζεύει πέτρες από κάτω και να τις κρούει μεταξύ τους, δημιουργώντας μελωδίες, ασυναίσθητα βέβαια αφού κανείς δεν ήξερε ακόμα τι ακριβώς είναι η μουσική. Αυτό εκνεύριζε τους υπόλοιπους, και του λέγανε συνεχώς να σταματήσει. Όμως δεν έβρισκε άλλο ενδιαφέρον. Κάτι ένιωθε μέσα του. Πήγαινε λοιπόν κάπου πιο ερημικά και συνέχιζε να χτυπάει τις πέτρες ρυθμικά. Μια τέτοια μέρα λοιπόν και καθώς ο ρυθμός της μουσικής που έβγαζαν οι πέτρες γινόταν εντονότερος, ξαφνικά πετάχτηκαν μπροστά στα μάτια του μικροί σπινθήρες. Θαύμα. Το παιδί συνέχιζε να χτυπάει τις πέτρες και οι σπίθες άρχιζαν σιγά σιγά να τσουρουφλίζουν τις πευκοβελόνες από κάτω. Μια πορτοκαλί γλώσσα υψώθηκε. Κι ήταν τότε που ο άνθρωπος ανακάλυψε τη φωτιά επάνω στον πλανήτη.

Και σε ρωτάω τώρα. Η μουσική έπλασε τη φωτιά ή μήπως ισχύει το αντίθετο;

"μονάχα εσύ το 'ξερες πως η κίνηση
δεν παραλλάζει από τη στάση"

Εουτζένιο Μοντάλε | ΞΕΝΙΑ
           (μτφρ. Ζ. Λορεντζάτος)
 
πηγή: πρτφ