Monday 17 November 2014

μνήμη χρυσαύγουλου

αφιερωμένο σε κάθε δεξιά γλίτσα που επιχειρεί να ξαναγράψει την Ιστορία

όπως κάποια υποψήφια του Κουμουτσάκου που κατάφερε κι έγινε διάσημη, γράφοντας ανιστόρητες μαλακίες που της μάθανε στην οννέδ για τους νεκρούς του Πολυτεχνείου 



Φτάσαμε 41 χρόνια μετά και ακόμα κάποιοι διακινούν τον αστικό μύθο ότι στο Πολυτεχνείο δεν υπήρξαν νεκροί. Και όμως με βάση την εισαγγελική έρευνα Τσεβά τον Οκτώβρη του 1974 βεβαιώθηκαν 34 νεκροί. Η πλειοψηφία αυτών έπεσαν από ελεύθερους σκοπευτές στους γύρω δρόμους του Πολυτεχνείου 17 και 18 Νοεμβρίου. Ήταν μια προσπάθεια της Χούντας να αποτρέψει περισσότερους πολίτες να κατέβουν εκείνο το βράδυ στην περιοχή αλλά και να μην υπάρξουν αντιδράσεις και πορείες την επόμενη.

Από ένα τεύχος των Επίκαιρων του 1974, που είχε κρατήσει ο πατέρας μου και το έχω ακόμα μου έκανε εντύπωση, μεταξύ άλλων, η κατάθεση του συγγραφέα, Μίμη Τραιφόρου:

“Περί ώραν 2:15 της Κυριακής 18/11/1973 ευρισκόμουν εις το μπαλκόνι του σπιτιού μου επί της οδού Πατησίων και αντελήφθην έναν νεαρό άνδρα, ύψους περίπου 1,80 μ. με μακριά μαλλιά, να κατέρχεται την οδόν Στουρνάρη, ήσυχος και αδιάφορος. Καθώς είχεν φθάσει εις το μέσον της διασταυρώσεως των άνω οδών, φαίνεται ότι κάποιος από το Πολυτεχνείο του φώναξε κάτι, εγώ δεν άκουσα τίποτε, αλλά το συμπεραίνω, διότι τον είδα να επιταχύνη το βήμα του και στον τρίτο – τέταρτο βηματισμό του άκουσα δύο πυροβολισμούς. Εκ των υστέρων έμαθα ότι ο ανωτέρω αποβιώσας ωνομάζετο Μυρογιάννης, υιός θυρωρού, ο οποίος πήγαινε να επισκεφθή τον πατέρα του εις κάποιαν πολυκατοικίαν επί της οδού Γ΄ Σεπτεμβρίου. Ο πατέρας του επεσκέφθη την σύζυγόν μου, Σοφίαν Βέμπο, και της άφηκε μιαν φωτογραφίαν του νεκρού με αφιέρωσιν, εγώ έλειπα κατά την επίσκεψιν του ανωτέρω"

Αυτά τα λίγα. Γιατί την ημιμάθεια των φασιστοειδών την διαψεύδουν τα στοιχεία. #17Nov2014

No comments:

Post a Comment